26 Mayıs 2015 Salı

Aliexpress hakkında bilmek isteyecekleriniz... #Part2

   Selam hepinize! Bir önceki yayınımda  aliexpress siparişi hakkında bir şeyler yazıp çizmiştim. N'aptınız? Siparişler verildi mi? Dört gözle siparişinizin gelmesini mi bekliyorsunuz yoksa? İnanın bende yazıyı yayınladığım gün dayanamadım sipariş verdim. Benimde gözüm yollarda :D

   Bu bölümde bekleme aşamasını elimden geldiğinde irdelemek istiyorum.


1. Adım: Siparişlerime tıklıyoruz. Confirm Good Received butonuna basıyoruz. Karşımıza siparişimizin detayları geliyor. Şimdi incelemeye başlayabiliriz.

2. Adım: En üst kısımda turuncu yazıyla yazılmış, saniyelerle geriye doğru sayan bir sayaç görüyorsunuz. O sayaç siparişinizin maksimum kaç günde elinize ulaşacağının habercisi. Bu süreyi bir önceki yayınımda da belirttiğim gibi satıcı belirliyor, istek yaptığınız takdirde süreyi uzatabiliyor. Şimdi neden uzatmasını isteyeyim ki, ürün zaten elime ulaşmayacak mı? diye sorabilirsiniz. Hayır, ulaşmayadabilir, olur ki china postun başına bir iş gelir ürün elinize bir şekilde ulaşmaz. Ve ulaşmadığı halde bu sayaç durduğu anda aliexpress otomatik olarak malın alındığını onaylayarak parayı satıcının hesabına aktarır. Bunu önlemek için siparişin detaylarına girdiğimizde o süre bitmeden 5 gün evvel Open Dispute açmalıyız. Çünkü Open Dispute açmak 5 gün sürer. Open Dispute sistemi paranızın geri verilmesi için yapılmıştır. Open Dispute butonuna tıklayarak bir sayfaya yönlendirilirsiniz ve size yes veya no şeklinde butonlar gelir. Emin olup olmadığınızı, neden böyle bir şey yapmak istediğinizi, paranızın tamamını mı yoksa bir kısmını mı istediğini size soracaktır. Bir kısmı mı diyor çünkü ürün elinize gelmiştir belkide beğenmemişsinizdir, istediğiniz model gelmemiştir vs. Böyle bir durumda bir kısmını geri almak isteyebilirsiniz. Fakat öncelikle satıcıyla iletişim kurmaya çalışın, open dispute açacağınızı söyleyin. Size geri dönmez veya itiraz ederse açın, acımayın. Birçok satıcı anlaşma yolunda gitmek istiyor çünkü kimse puanının düşmesini istemez. Aliexpress dükkanına el bile koyabilir sizin mertebenize göre. Çünkü alışveriş yaptıkça bizlerde puan kazanıp, madalya alıyoruz. İnşallah open dispute açmanız gerekmez.

3.Adım: Satıcıya istediğimiz zaman ulaşabiliyoruz, güvenimiz tam. Open falan o işlere girmedik. Fakat siparişimizin nerede olduğunu merak ediyoruz. Acaba Türkiye'ye girdi mi? Gümrüğe takılacak mı? 75£ üzeri alışveriş yapmadığınız ve kozmetik-telefon almadığınız sürece gümrüğe takılmaz. Siparişin altına indiğimizde tracking number yazan kod var. Bu bizim takip için ihiyacımız olan kod. www.17track.net adresine giderek, Nakliye İstatistiklerine tıklayıp Çin'i seçiyoruz. Bu kodu oraya yazdığımızda eğer TÜRKİYE'YE GİRDİYSE nerede olduğunu ve gümrük aşamalarını görüyoruz. Zaten girdiyse siparişimizi görüntülediğimizde sağ altta bir kısım yazılar olur. Siparişinizi bu siteden sık sık kontrol edersiniz.

  Umuyorum ki siparişiniz elinize sağ salim ulaşır, güzel günlerde kullanırsınız. Eğer yardım edebileceğim bir konu olursa instagram hesabım: https://instagram.com/withmemakeup

Hoşçakalın....



1 yorum:

  1. Merabalarr ben dediğiniz siteden gönderi takibi yaptım fakat servis hatası diyor gönderiliceği ülkede . Acaba türkiyeye mi giriş yapmadı

    YanıtlaSil